fredag 17. desember 2010

Work in progress

Jeg liker dette englemotivet så godt, tenkte jeg ville prøve å brodere med svart garn, ja jeg vet at det kan bli litt "hardt" med det var det jeg var ute etter. Jeg ville prøve å få til en tegneserieaktig stil på broderiet. Nå skal jeg sy på rammer rundt, og jeg vil bruke restene etter en gammel duk i bomull, liker fargene så godt, litt sukkertøyaktige. Det var et forholdsvis stort rosemotiv midt på duken, dette er delt i to, og passer oppe og nede på ramma. Jeg har funnet stoffet som jeg skal kante med, det er et lysblått/turkis stoff, det blir bra. Jeg legger ut bilder av prosjektet når det blir ferdig.


I like this design so much, and I decided to use black floss to embroider with this time, and yes I know that can be to much, but I wanted that cartoon look on this little wallquilt. Now it is time to think about framing the embroidary, I will reuse an old kitchen tablecloth, I like the candylike colors on this fabric, it is from the 1960-70. In the center there was a rose, and it fits perfectly on the top and under the embroidery. I will add a blue/turquise border to finnish the little wallquilt. I will post more photoes when it is finnished.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar