torsdag 16. juni 2011

Filledukke/Ragdoll









Jeg har alltid laget dukker, jeg husker at jeg sydde min første filledukke da jeg var på besøk hos min bestemor, den ligger faktisk pakket ned på loftet et sted. Jeg har laget en liten filledukke og prøvd å få den til å se gammel og litt slitt ut, jeg har revet litt i stoffet, og svertet med distress ink, en type blekk. Ansiktet er fargelagt med promarker og litt kritt, ja og så har jeg brukt bittelitt hvit acrylmaling. Kroppen har jeg sydd med et hvitt prikkete stoff(har vært et laken en gang) og ansiktet er musslin.

I have always made dolls, and I can still remember the first doll that I made with a little bit help from my grandmother. This ragdoll I have torn and colored so that it should look like an old and much loved little doll, I have used nusslin for her head, and fabric from an old dooted curtain for her body. The face is colored with promarker pens an a little bit of chalk in the cheeks, and I also used white acrylic paint for the eyes.




Thanks for visiting.

2 kommentarer:

  1. I've always been a doll lover...all kinds of dolls! this doll is sooo cute! she has such a wonderful face!

    hugz,
    annie
    rubyslipperz106.blogspot.com
    =) new follower =)

    SvarSlett
  2. En flott dukke - et herlig ansiktsutrykk :-)
    Ønsker deg en strålende helg - håper du ikke bor for nær Mjøsa i disse dager.

    SvarSlett